Deklaracja dostępności

Procedura umozliwiająca składanie wniosków

Procedura zapewnienia przez Zespół Szkół w Targowej Górce dostępności informacji  osobom ze szczególnymi potrzebami

  1. Wnioski o zapewnienie dostępności

 

Do Zespołu Szkół w Targowej Górce można złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (dalej „wniosek”).

 

Rodzic/prawny opiekun w zakresie dostępności w Zespole Szkół w Targowej Górce może:

 

  1. poinformować o braku dostępności;
  2. złożyć wniosek o zapewnienie dostępności;
  3. złożyć skargę na brak zapewnienia dostępności.

Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 1, ma charakter wyłącznie informacyjny.

Wniosek, o którym mowa w pkt 2, może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, tj. wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Zespołu Szkół w Targowej Górce osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy ma prawo wystąpić do placówki z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

 

Wniosek zawiera:

 

  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

 

  1. Termin realizacji

     

Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, Zespół Szkół w Targowej Górce niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku placówka jest obowiązana zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.

 

Złożenie wniosku

Wniosek można:

  1. przesłać na adres:

Zespół Szkół w Targowej Górce

ul. Karśnickiego 2

62-330 Nekla

  1. złożyć w sekretariacie szkoły w godzinach od 7.00 do 15.00;
  2. 5.      przesłać pocztą elektroniczną na adres: sptargowagorka@gminanekla.pl

Wnioski rozpatrywane są przez Dyrektora szkoły.

 

  1. Tryb odwoławczy

W przypadku gdy Zespół Szkół w Targowej Górce nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:

  1. w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy), albo
  2. w terminie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym), albo
  3. z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności

– wnioskodawca ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Organu Prowadzącego szkołę na adres:

Gmina Nekla

ul. Dworcowa 10

62-330 Nekla

 

Wnioskodawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin, o którym mowa w pkt II.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 22 marca 2022 12:07
Dokument wprowadzony do BIP przez: Hanna Migdalska
Ilość wyświetleń: 134
22 marca 2022 12:07 (Hanna Migdalska) - Dodanie załącznika [procedura_umozliwiajaca_skladanie_wnioskow.docx] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
22 marca 2022 12:07 (Hanna Migdalska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)