Zespół Szkół w Targowej Górce
PLAN DZIAŁANIA
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA
DOSTĘPNOŚCI OSOBOM
ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI
NA LATA 2022 - 2027
Opracowano : marzec 2022 r.
WSTĘP
Na podstawie art. 14, w związku z art. 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, opracowany został plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Zespole Szkół w Targowej Górce na lata 2022-2027
Zakres zadań podjętych i wykonanych w roku 2021
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Zapoznanie z przepisami prawa dotyczącymi dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Dyrektor, sekretarz szkoły |
Współpraca w zakresie dostępności z OP |
Do 30.03.2021 |
2. |
Przeprowadzenie analizy stanu obiektów pod względem spełniania minimalnych wymagań służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wynikające z ustawy o dostępności |
Dyrektor, sekretarz szkoły |
Przegląd obiektów pod wyglądem dostępności dla osób o specjalnych potrzebach |
Do 31.03.2021 |
3. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie: - architektonicznym, - cyfrowym, - informacyjno – komunikacyjnym.
|
Dyrektor, sekretarz szkoły
|
Zamieszczenie na stronie BIP ZS w targowej Górce informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze specjalnymi potrzebami |
Do 31.03.2021 |
4. |
Dokonanie analizy pod kątem dostosowania obiektów do minimalnych wymagań dotyczących dostępności , dokonanie diagnozy pod katem dostępności alternatywnej |
Dyrektor, sekretarz szkoły
|
Uzyskanie danych odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz możliwości dostępności alternatywnej |
Do 30.03 2021 |
5. |
Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego oraz zatwierdzenie przez Dyrektora |
Dyrektor, sekretarz szkoły
|
Przekazanie sporządzonego raportu do GUS. Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP |
Do 31.03.2021 |
6. |
Podjęcia działań w celu tłumaczenia on-line języka migowego |
Dyrektor, sekretarz szkoły
|
Podpisanie umowy o świadczenie usługi tłumaczenia on-line języka migowego, odpowiednie oznakowanie strony internetowej |
Niezwłocznie |
Kierunki działań w ramach planu na rzecz poprawy zapewnienia dostępności Zespołu Szkół w Targowej Gorce dla osób ze szczególnymi potrzebami na lata 2022 – 2027.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Sposób realizacji |
Termin |
|
Doskonalenie w zakresie dostępności |
Dyrektor , sekretarz szkoły |
Udział w szkoleniach z zakresu dostępności (WOKiS) |
Do 30.03 2022 i dalej w zależności od potrzeb |
|
Rozeznanie potrzeb dostępności w środowisku lokalnym |
Dyrektor , sekretarz szkoły |
Zebranie informacji od społeczności lokalnej na temat ewentualnych specjalnych potrzeb przyszłych społeczności szkolnych |
Do 3.04.2022 |
|
Podjęcie działań wdrażających wymagania ustawy o dostępności cyfrowej na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych |
Dyrektor , sekretarz szkoły |
zweryfikowanie stan posiadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych pod kątem ich aktualności, zgłoszenie rozbieżności między wykazami, a stanem faktycznym w placówce do Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, dokonanie przeglądu i uaktualnienia procedur umożliwiających składanie wniosków
|
Do 31.03.2022 |
|
Ocena dostępności cyfrowej i informacyjno –komunikacyjnej na poziomie podstawowym |
Dyrektor |
Dokonanie samooceny dostępności cyfrowej stron internetowych z wykorzystaniem listy kontrolnej do samodzielnego badania dostępności cyfrowej strony internetowej i jej zgodności z ustawa opracowaną przez Wydział Dostępności cyfrowej Cenntrum GovTech Polska |
Do 31.03 2022 |
|
Zebranie danych do raportu o dostępności cyfrowej |
Dyrektor , sekretarz szkoły |
Sporządzenie raportu dostępności cyfrowej |
Do 31.03.2022 |
|
Przekazanie informacji o dostępności cyfrowej Radzie pedagogicznej oraz szkolenie z zakresu tworzenia dokumentów dostępnych cyfrowo |
Dyrektor |
Szkolenia członków Rady Pedagogicznej |
Do 30.04.2022 |
|
Ocena dostępności architektonicznej dla osób z |
Dyrektor |
Samoocena dostępności obiektu z wykorzystaniem ankiety pomiarowej dostępności instytucji użyteczności publicznej dla osób z niepełnosprawnością projektu ,,Wielkopolska dostępna” |
30.30.04 2022 |
|
Przygotowanie wieloletniego planu działania na rzecz poprawy dostępności |
Dyrektor |
Opracowanie dokumentu , przedstawienie członkom RP, zatwierdzenie i przyjecie do realizacji. |
Do 30.04. 2022 |
|
Przekazanie informacji o dostępności architektonicznej Radzie Pedagogicznej |
Dyrektor |
Posiedzenie Rady Pedagogicznej |
Do 30.04.2022 |
Plan działań wynikający z raportów oceny dostępności:
Dostępność architektoniczna
|
|||
Zakres działalności |
Czas realizacji |
Niezbędne czynności
|
Osoba/ odpowiedzialna |
Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy |
2022-2023 |
Zakup urządzeń umożliwiających zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku w sposób głosowy i dotykowy, zabezpieczenie środków |
Dyrektor, sekretarz Główna księgowa |
Zapewnienie informacji zewnętrznej o wejściu do budynku bez barier architektonicznych |
2022 |
Zakup, wydruk odpowiednich oznakowań, montaż znaków |
Sekretarz, woźny |
Oznakowanie odpowiednio kolorami komunikacji poziomej w budynku |
2022-2023 |
Zakup i montaż taśm i znaków poziomych |
Dyrektor, sekretarz, woźny |
Wydzielenie toalety dla osób niepełnosprawnych |
2023-2024 |
Określenie możliwości, kosztów, zakup towarów i usług |
Dyrektor, sekretarz, główna księgowa |
Stworzenie zapisów dotyczących przebywania na terenie szkoły psa asystującego, psa przewodnika. |
2022 |
Opracowanie i wdrożenie wśród pracowników i uczniów standardu zachowań w sytuacji konieczności przebywania w budynku szkoły osoby z psem asystującym, psem przewodnikiem.
|
Dyrektor |
Podjęcie działań w celu montażu pochylni dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach |
2022-27 |
Określenie możliwości, kosztów, zakup towarów i usług |
Dyrektor, sekretarz, główna księgowa |
Podjęcie działań w celu montażu podnośnika schodowego niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach |
2026-2027 |
Określenie możliwości, kosztów, zakup towarów i usług |
Dyrektor, sekretarz, główna księgowa |
Wyposażenie szkoły w wózek ewakuacyjny |
2022-25 |
Przegląd ofert, zakup sprzętu |
Dyrektor, sekretarz, |
Dostępność cyfrowa i komunikacyjno-informacyjna
|
|||
Zakres działalności |
Czas realizacji |
Niezbędne czynności
|
Osoba/ odpowiedzialna |
Dostosowanie wszystkich Dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
|
Od 2022, przez cały czas istnienia strony internetowej |
Redagowanie tekstów i innych dokumentów elektronicznych w sposób dostępny cyfrowo, zgodny z potrzebami osób niepełnosprawnych |
Wszyscy nauczyciele publikujący materiały cyfrowe na stronie internetowej |
Instalacja pętli indukcyjnej, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. |
2022 r. |
Zakup i instalacja wybranego susy emu wspomagającego słyszenie, umieszczenie na stronie www informacji o uruchomieniu systemu. |
Dyrektor, sekretarz szkoły |
Monitoring i koordynacja.
Monitoring realizacji Planu prowadzony będzie przez dyrektora i sekretarza szkoły. W ramach procesu monitoringu, sekretarz do 1-go marca każdego roku, przygotuje sprawozdanie z realizacji planu działania za rok poprzedni. Roczne raporty z realizacji Planu będą zatwierdzane przez dyrektora ZS w Targowej Górce. Na podstawie przygotowanego raportu rocznego, mogą być formułowane wnioski w zakresie stanu realizacji działań wynikających z przyjętego planu, oraz stanowią istotny element modyfikowanej corocznie deklaracji dostępności.
Zgodnie z zapisami Ustawy art. 11 Zespól Szkół w Targowej Górce co 4 lata, najpóźniej do 31 marca danego roku przygotuje raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz przekazuje go do GUS.
Zatwierdzono do realizacji 26.04.2022 - Hanna Migdalska - dyrektor szkoły
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Zespół Szkół w Targowej Górce