Deklaracja dostępności

Plan działania na lata 2022-2027

 

 

 

 

 

 

Zespół Szkół w Targowej Górce

 

 

 

 

PLAN DZIAŁANIA

 

NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA

 

DOSTĘPNOŚCI OSOBOM

 

ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI

 

NA LATA 2022 - 2027

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracowano : marzec 2022 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WSTĘP

 

Na podstawie art. 14, w związku z art. 6 Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, opracowany został plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Zespole Szkół w Targowej Górce na lata 2022-2027

 

 

Zakres zadań podjętych i wykonanych w roku 2021

 

 Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z

art. 6 Ustawy o zapewnieniu

dostępności osobom ze

szczególnymi potrzebami

Sposób realizacji

Termin

 

1.

Zapoznanie z przepisami prawa dotyczącymi dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Dyrektor,

sekretarz szkoły

Współpraca w zakresie dostępności z OP

Do 30.03.2021

 

2.

Przeprowadzenie analizy stanu obiektów  pod względem

spełniania minimalnych

wymagań służących

zapewnieniu dostępności

osobom ze szczególnymi

potrzebami wynikające z

ustawy o dostępności

Dyrektor,

sekretarz szkoły

Przegląd obiektów pod wyglądem dostępności dla osób o specjalnych potrzebach

Do

31.03.2021

 

3.

Wspieranie osób ze

szczególnymi potrzebami do

dostępności w zakresie:

- architektonicznym,

- cyfrowym,

- informacyjno –

komunikacyjnym.

 

 

Dyrektor,

sekretarz szkoły

 

 

 

 

 

 

 

Zamieszczenie na stronie

BIP ZS w targowej Górce informacji

adresowych i kontaktowych

podmiotów wspierających osoby ze specjalnymi potrzebami

Do

31.03.2021

 

4.

Dokonanie analizy pod kątem dostosowania obiektów do minimalnych wymagań dotyczących dostępności , dokonanie diagnozy pod katem dostępności alternatywnej

Dyrektor,

sekretarz szkoły

 

 

Uzyskanie danych

odnoszących się do

stwierdzonych istniejących

przeszkód

w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz możliwości dostępności alternatywnej

Do 30.03 2021

 

5.

Sporządzenie Raportu

o stanie zapewnienia

dostępności podmiotu

publicznego oraz

zatwierdzenie przez Dyrektora

Dyrektor,

sekretarz szkoły

 

 

Przekazanie

sporządzonego

raportu do GUS.

Podanie do publicznej

wiadomości na stronie BIP

Do

31.03.2021

6.

Podjęcia działań w celu tłumaczenia on-line  języka migowego

Dyrektor,

sekretarz szkoły

 

 

Podpisanie umowy o świadczenie usługi tłumaczenia on-line języka migowego, odpowiednie oznakowanie strony internetowej

Niezwłocznie

 

Kierunki działań w ramach planu na rzecz poprawy zapewnienia dostępności Zespołu Szkół w Targowej Gorce dla osób ze szczególnymi potrzebami na lata 2022 – 2027.

 

 Lp.

Zakres działalności

Realizujący zadania wynikające z

art. 6 Ustawy o zapewnieniu

dostępności osobom ze

szczególnymi potrzebami

Sposób realizacji

Termin

 

Doskonalenie w zakresie dostępności

Dyrektor , sekretarz szkoły

Udział w szkoleniach z zakresu dostępności  (WOKiS)

Do 30.03 2022 i dalej w zależności od potrzeb

 

Rozeznanie potrzeb dostępności w środowisku lokalnym

Dyrektor , sekretarz szkoły

Zebranie informacji od społeczności lokalnej na temat ewentualnych specjalnych potrzeb przyszłych społeczności szkolnych

Do 3.04.2022

 

Podjęcie działań wdrażających wymagania ustawy o dostępności cyfrowej na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych

Dyrektor , sekretarz szkoły

zweryfikowanie stan posiadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych pod kątem ich aktualności, zgłoszenie rozbieżności między wykazami, a stanem faktycznym w placówce do Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, dokonanie przeglądu i uaktualnienia procedur umożliwiających składanie wniosków
o zapewnienie dostępności cyfrowej i skarg na brak zapewnienia dostępności cyfrowej, zaktualizowano i opublikowano  deklarację dostępności Zespołu Szkół w Targowej Górce.

 

 

 

Do 31.03.2022

 

Ocena dostępności cyfrowej i informacyjno –komunikacyjnej na poziomie podstawowym

Dyrektor

Dokonanie samooceny dostępności cyfrowej stron internetowych  z wykorzystaniem listy kontrolnej do samodzielnego badania dostępności cyfrowej strony internetowej i jej zgodności z ustawa opracowaną przez Wydział Dostępności cyfrowej Cenntrum GovTech Polska

Do 31.03 2022

 

Zebranie danych do raportu o dostępności cyfrowej

Dyrektor , sekretarz szkoły

Sporządzenie raportu dostępności cyfrowej

Do 31.03.2022

 

Przekazanie informacji o dostępności cyfrowej Radzie pedagogicznej oraz szkolenie z zakresu tworzenia dokumentów dostępnych cyfrowo

Dyrektor

Szkolenia członków Rady Pedagogicznej

Do 30.04.2022

 

Ocena dostępności architektonicznej dla osób z
niepełnosprawnością

Dyrektor

Samoocena dostępności obiektu z wykorzystaniem ankiety pomiarowej dostępności instytucji użyteczności publicznej dla osób z niepełnosprawnością projektu ,,Wielkopolska dostępna”

30.30.04 2022

 

Przygotowanie wieloletniego planu działania na rzecz poprawy dostępności

Dyrektor

Opracowanie dokumentu , przedstawienie członkom RP, zatwierdzenie i przyjecie do realizacji.

Do 30.04. 2022

 

Przekazanie informacji o dostępności architektonicznej  Radzie Pedagogicznej

Dyrektor

Posiedzenie Rady Pedagogicznej

Do 30.04.2022

 

 

Plan działań wynikający z raportów oceny dostępności: 

 

 

 

Dostępność architektoniczna

 

Zakres

działalności

Czas

realizacji

Niezbędne  czynności

 

Osoba/ odpowiedzialna

Zapewnienie

informacji na temat

rozkładu

pomieszczeń

w budynku, co

najmniej

w sposób wizualny

i dotykowy lub

głosowy

2022-2023

Zakup urządzeń

umożliwiających zapewnienie

informacji na temat rozkładu

pomieszczeń w budynku

w sposób głosowy i dotykowy, zabezpieczenie środków

Dyrektor, sekretarz

Główna księgowa

Zapewnienie informacji zewnętrznej o wejściu do budynku bez barier architektonicznych

2022

Zakup, wydruk odpowiednich oznakowań, montaż znaków

Sekretarz, woźny

Oznakowanie odpowiednio kolorami komunikacji poziomej w budynku

2022-2023

Zakup i montaż taśm i znaków poziomych

Dyrektor, sekretarz, woźny

Wydzielenie toalety dla osób niepełnosprawnych

2023-2024

Określenie możliwości, kosztów, zakup towarów i usług

Dyrektor, sekretarz, główna księgowa

Stworzenie zapisów dotyczących

przebywania na terenie szkoły psa asystującego, psa przewodnika.

2022

Opracowanie i wdrożenie wśród pracowników i uczniów standardu zachowań w sytuacji

konieczności przebywania w budynku szkoły osoby z

psem asystującym, psem przewodnikiem.

 

Dyrektor

Podjęcie działań w celu montażu pochylni dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach

2022-27

Określenie możliwości, kosztów, zakup towarów i usług

Dyrektor, sekretarz, główna księgowa

Podjęcie działań w celu montażu podnośnika schodowego niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach

2026-2027

Określenie możliwości, kosztów, zakup towarów i usług

Dyrektor, sekretarz, główna księgowa

Wyposażenie szkoły w wózek ewakuacyjny

2022-25

Przegląd ofert, zakup sprzętu

Dyrektor, sekretarz,

 

 

 

 

Dostępność cyfrowa i komunikacyjno-informacyjna

 

Zakres

działalności

Czas

realizacji

Niezbędne czynności

 

Osoba/ odpowiedzialna

Dostosowanie wszystkich

Dokumentów elektronicznych do

wymagań ustawy z

dnia 4 kwietnia

2019r. o dostępności

cyfrowej stron internetowych i aplikacji

mobilnych podmiotów publicznych

 

 

Od 2022, przez cały czas istnienia strony internetowej

Redagowanie tekstów i innych dokumentów elektronicznych w sposób dostępny cyfrowo, zgodny z potrzebami osób niepełnosprawnych

 Wszyscy nauczyciele publikujący materiały cyfrowe na stronie internetowej

Instalacja pętli

indukcyjnej,

systemów FM lub

urządzeń opartych

o inne technologie,

których celem jest

wspomaganie

słyszenia.

 2022 r.

Zakup i  instalacja wybranego

susy emu wspomagającego

słyszenie,

umieszczenie na stronie www

informacji o uruchomieniu

systemu.

Dyrektor, sekretarz szkoły

 

 

 

Monitoring i koordynacja.

 

Monitoring realizacji Planu prowadzony będzie przez dyrektora i sekretarza szkoły. W ramach procesu monitoringu, sekretarz do 1-go marca każdego roku, przygotuje sprawozdanie z realizacji planu działania za rok poprzedni. Roczne raporty z realizacji Planu będą zatwierdzane przez dyrektora ZS w Targowej Górce. Na podstawie przygotowanego raportu rocznego, mogą być formułowane wnioski w zakresie stanu realizacji działań wynikających z przyjętego planu, oraz stanowią istotny element modyfikowanej corocznie deklaracji dostępności.

 

Zgodnie z zapisami Ustawy art. 11 Zespól Szkół w Targowej Górce  co 4 lata, najpóźniej do 31 marca danego roku przygotuje raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz przekazuje go do GUS.

Zatwierdzono do realizacji 26.04.2022 - Hanna Migdalska - dyrektor szkoły

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 maja 2022 07:51
Dokument wprowadzony do BIP przez: Hanna Migdalska
Ilość wyświetleń: 94
10 maja 2022 07:52 (Hanna Migdalska) - Dodanie załącznika [plan_dzialania_na_rzecz_poprawy_doistepnosci_zs_tg.doc] do dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 maja 2022 07:51 (Hanna Migdalska) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)